GRA PLANSZOWA - GĘSI

GRA PLANSZOWA - GĄSKI

DJ05226

69,00 zł

Dostępnych w magazynie: 1

Koszt wysyłki: od 9,90 zł

Wysyłamy do 24h

DJECO

W grę planszową Gęsi firmy DJECO zagra dwóch do czterech graczy. Plansza jest dwustronna - po drugiej stronie znajdziemy grę w Koniki (o zasadach podobnych do gry w Chińczyka). Całość chowana jest do wygodnej walizeczki.

Gra przeznaczona dla dzieci w wieku 3-6lat.

Instrukcja GĄSKI

Cel gry

 Dotrzyj do pola z liczbą 30 jako pierwszy.

 Zasady

 Gracze po kolei rzucają kostką i przesuwają pionki o liczbę wyrzuconych oczek. Pionek zostaje „pojmany” w momencie, gdy pionek innego gracza kończy ruch na zajętym przez nie polu. „Pojmany” pionek należy wtedy cofnąć na pole z którego właśnie rozpoczął ruch pionek gracza przejmującego pole.

Gracz który w pierwszym rzucie wyrzuci szóstkę, może od razu przejść na pole 11.

 Specjalne pola

  „Gąski” pola 6, 12, 18 oraz 24: ponów ruch o tą samą liczbę pól

 Pole 9 (żabka): przesuń pionek na kolejne pole z żabką (13)

 Pole 16 (ślimak): musisz opuścić kolejkę

 Pole 26 (sowa): wróć na pole 22

 Ważne: Jeżeli gracz wyrzuci liczbę oczek większą niż ta, która jest potrzebna do dotarcia na ostatnie pole, wtedy po dotarciu do mety należy cofnąć pionek o pozostałą liczbę oczek.

 

Instrukcja KONIKI

 Cel gry

 Jako pierwszy doprowadź oba swoje koniki do środka planszy.

 Zasady

 Gracze ustawiają swoje koniki w stajniach odpowiadających im kolorem.

 Zaczynając od najmłodszego uczestnika, gracze po kolei rzucają kostką.

Aby wykonać pierwszy ruch i wyprowadzić jednego konika ze stajni (stawiając pionek na pierwszym polu) każdy z graczy musi wyrzucić szóstkę.

W momencie, kiedy konik już jest na polu startowym, gracz przesuwa pionek o liczbę pól odpowiadających wyrzuconej liczbie oczek na kostce.

 Gracz, który wyrzuci „szóstkę” może wykonać dodatkowy rzut.

Na jeden rzut kostką można wykonać ruch tylko jednym konikiem.

 Specjalne zasady

 Konik nie może przeskoczyć innego pionka. Musi zatrzymać się na polu tuż za nim.

 Konik może zająć miejsce innego pionka, jeżeli ostatnie pole ruchu wypada dokładnie w miejscu, w którym znajduje się inny konik.

Pionek, który poprzednio zajmował to pole musi wrócić do stajni i rozpocząć wyścig od nowa.

  Koniki muszą dotrzeć do ostatniego pola (pole z podkową w kolorze konika), aby ukończyć okrążenie. Jeżeli gracz wyrzuci liczbę oczek większą niż ta, która jest potrzebna do dotarcia na ostatnie pole, wtedy konik dociera do pola z podkową, a następnie cofa się o pozostałą liczbę oczek.

 W momencie, gdy konik dotrze na metę, gracz musi wyrzucić najpierw liczbę 1 by umieścić pionek na polu z cyfrą 1, następnie 2 aby przenieść na pole z cyfrą 2 oraz 3 by przesunąć konika na pole z 3ką. Na koniec gracz musi wyrzucić szóstkę by ostatecznie ukończyć wyścig.

Ostatnio przeglądane

inni klienci kupili również

Polecamy

scroll
Wykorzystujemy pliki cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką cookies. Sam możesz określić warunki przechowywania lub dostępu w przeglądarce.